- Przez sabina_kozinska
- Opublikowany 2 lata temu
Rosnące koszty energii i ogrzewania domów oraz mieszkań zimą spędzają sen z powiek wielu Polaków. Jeszcze bardziej na znaczeniu zyskują więc energooszczędne rozwiązania pozwalające na ograniczenie strat cennego ciepła z budynków. O tym, jak zadbać o ciepły dom, a jednocześnie o planetę mówi nowa edycja organizowanej przez Związek POiD ogólnopolskiej kampanii społecznej „DOBRY MONTAŻ – Zadbaj o ciepły dom”.
Kampania społeczna „DOBRY MONTAŻ-Zadbaj o ciepły dom” to kontynuacja i rozwinięcie dotychczas prowadzonej kampanii „DOBRY MONTAŻ”, realizowanej przez Związek POiD od 2014 roku. Kolejne odsłony inicjatywy podejmują aktualne wyzwania związane z funkcjonowaniem branży budownictwa.
Nowa kampania podkreśla, że niezależnie od źródła ogrzewania, skuteczny sposób na ciepły dom i oszczędność energii stanowią: wymiana okien, drzwi zewnętrznych i bramy garażowej na energooszczędne wyroby, z dobrym montażem. Jest to rozwiązanie zapewniające ograniczenie kosztów użytkowania domu nie tylko na najbliższą zimę, ale i przez kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat.
W ramach zaplanowanej na 12 miesięcy kampanii przewidziano szereg działań komunikacyjnych umożliwiających skuteczne dotarcie do odbiorców – przede wszystkim inwestorów indywidualnych, którzy budują lub remontują swoje domy i mieszkania, monterów na co dzień zajmujących się montażem wyrobów stolarki budowlanej, w tym okiennej i drzwiowej, a także uczniów szkół branżowych uczących się sztuki dobrego montażu. Wiodącym elementem graficznym kampanii jest nowy Key Visual, nawiązujący do hasła „Zadbaj o ciepły dom”. Praktycznych porad i inspiracji na temat tego, jakie energooszczędne rozwiązania wybrać, jak je zamontować i jak zdobyć dofinansowanie na realizację inwestycji dostarczą natomiast artykuły publikowane w prasie i Internecie, a także blog na stronie internetowej akcji. Na stronie internetowej kampanii, oprócz solidnej porcji wiedzy, znajdzie się również galeria rekomendowanych produktów Partnerów oraz wyszukiwarka rekomendowanych punktów sprzedaży i montażu wyrobów stolarki budowlanej. Na wiosnę 2023 roku, w kilkunastu wybranych rozgłośniach radiowych będzie można zaś usłyszeć spot promujący kampanię. Przewidziano też realizację webinaru na temat aktualnej wersji programu „Czyste Powietrze” i zasad dofinansowania wymiany okien, drzwi zewnętrznych i bramy garażowej. Wszystkie działania kampanii będzie można na bieżąco śledzić na fanpag’u akcji na Facebooku.
Partnerami kampanii „DOBRY MONTAŻ-Zadbaj o ciepły dom” są wiodące marki z polskiej branży stolarki budowlanej: FAKRO, Hörmann, Klimas Wkręt-met, Krispol, Lahti Pro, Nyxon, Penosil, Porta, Proline, Selena, Soudal, Stalprodukt Zamość, WIŚNIOWSKI.
Patronat honorowy nad kampania objęła Fundacja na Rzecz Efektywnego Wykorzystania Energi, zaś patronat merytoryczny nad inicjatywą sprawuje Narodowa Agencja Poszanowania Energii.
Patronami medialnymi kampanii są redakcje: Budnet.pl, Budowa.org, Budowlanematerialy.eu, Budownictwo.org, Budownictwo.co, „Buduj Energooszczędnie”, „Budujemy Dom”, „Dom Idealny”, Domszytynamiare.pl, Drzwi21.pl, Ekobudowanie.pl, „Ekspert Budowlany”, Kupdom.com.pl, „Kwartalnik OKNO”, „Ładny Dom”, Ladnydom.pl, „Manager Report”, „Monter Stolarki”, „Murator”, Muratorplus.pl, „Najciekawsze Projekty”, Obud.pl, Okna21.pl, Oknonet.pl, Pasywny-budynek.pl, „RBT Magazyn”, Receptynadom.pl, Stolarkabudowlana.eu, Stolarstwo.org, „Świat Szkła”, Teraz-srodowisko.pl, Wybudujemy.com.pl
Zapraszamy do śledzenia działań kampanii i odwiedzenia strony internetowej: www.dobrymontaz.com
Polecane produkty
-
Fakro FTT U8 Thermo
- Współczynnik przenikania ciepła (W/m2*K): 0.57
- Klasa energetyczna dla chłodzenia: A
- Klasa energetyczna dla ogrzewania: A
-
CAL Rovaniemi
- Współczynnik przenikania ciepła (W/m2*K): 0.58
- Klasa energetyczna dla ogrzewania: A
-
Rybak Przedsiębiorstwo Budowlane ALUPROF MB-104 SI
- Współczynnik przenikania ciepła (W/m2*K): 0.68
- Klasa energetyczna dla chłodzenia: C
- Klasa energetyczna dla ogrzewania: A
-
AdamS Passiv-line PLUS
- Współczynnik przenikania ciepła (W/m2*K): 0.69
- Klasa energetyczna dla chłodzenia: C
- Klasa energetyczna dla ogrzewania: A
-
Empol Bis Living MD (70)
- Współczynnik przenikania ciepła (W/m2*K): 0.7
- Klasa energetyczna dla chłodzenia: C
- Klasa energetyczna dla ogrzewania: B